18.2.13

huishoudbeurs 2013

Gisteren was mijn dag op de Huishoudbeurs. De Grote Dag, althans dat had het moeten zijn.
Aan de stand lag het niet, aan de producten lag het niet, aan ons enthousiasme lag het niet.


Het overgrote deel van het publiek van de Huishoudbeurs was duidelijk niet voorbereid en/of geïnteresseerd in iets anders dat je kon eten/drinken of bijna gratis mee kon nemen. Achteraf zeg je: uiteraard, had ik kunnen weten. 
De meerderheid van het aanwezige publiek zullen we maar even vergeten, want er waren ook mensen die aangenaam verrast waren door de aanwezigheid van mooie handgemaakte producten. Zij waren gelukkig wel enthousiast en dan kan je ten minste wel uitleggen waarom handgemaakte producten hoger in prijs liggen. Naast de positieve reacties op mijn dekens en kussens, kregen ook mijn nieuwe lampen veel aandacht. Misschien zelfs wel meer dan de dekens en kussens. Mijn collectie lampen da ik dus zeker snel in mijn webshop en in mijn Etsy-shop zetten.

Al met al kan ik zeggen dat de Huishoudbeurs zeker niet voor herhaling vatbaar is, maar ik wel op zoek ga naar beurzen of markten die meer bij mij en mijn producten passen. Het was namelijk heel leuk om in contact te komen met mijn potentiële klanten, het verhaal achter het werk te kunnen vertellen en eens in een andere omgeving te staan dan je eigen werkplaats.

[Yesterday was my day at the Huishoudbeurs. My big day, anyway that was what it was supposed te be. It wasn't the presentation, the products or our enthusiasm. 
The majority of the public was obviously not prepared or interested in something else you could eat/drink or take home for (almost) free. Afterwards you say: of course, I could have known that.
But I'm going to forget the majority for now, because there also were a few people pleasantly surprised by the presence of beautiful, handmade products. Thankfully they were enthusiastic and then you can explain why handmade products are a bit higher in price. Next to the positive reactions to my pillows and blankets, my new lamps also got a lot of attention. Maybe even more than the pillows and blankets. I'm going to add my lamps to my shops very soon.

All in all I can say I'm not going to do the Huishoudbeurs again, but I am going to look for other fares that suit me and my products better. It was very nice to get in contact with potential buyers and tell the story behind the product and be in another environment than my workplace.]

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...